Mazda CX-5 to pięcioosobowy SUV klasy kompaktowej. Zastosowano w nim technologię Skyactiv, dzięki której zmniejszona została masa pojazdu oraz spadło zużycie paliwa bez uszczerbku na osiągach. Jest to pierwszy pojazd tej marki zaprojektowany zgodnie ze stylistyką KODO-Dusza Ruchu. Projektanci inspirowali się końmi w galopie. Z daleka eleganckie, z bliska umięśnione z wyraźnie zarysowanymi liniami. Mazda CX-5 drugiej generacji zaprezentowana w 2016 roku w porównaniu z poprzedniczką cechuje się jeszcze bardziej wyrazistym designem. Węższe reflektory i lampy do jazdy dziennej, ostro zarysowany grill i spora ilość przetłoczeń.

Lampy DRL (światła do jazdy dziennej)

Od roku 2007 w Polsce wprowadzono obowiązek jazdy na światłach mijania o każdej porze dnia i nocy przez cały rok. Przekłada się to na większe zużycie paliwa, wzrost emisji dwutlenku węgla. Wiąże się to również ze średnio dwukrotnie częstszą wymianą żarówek w naszych samochodach. Aby zapobiec tym niekorzystnym zjawiskom, zaprojektowano DRL (Day Running Lights), czyli światła do jazdy dziennej. W wielu krajach, m.in. w Polsce dozwolone jest stosowanie DRL zamiast świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu.

Lampy LED wg producentów powinny być w stanie przepracować kilkadziesiąt tysięcy godzin. Tak jest w idealnych okolicznościach. W warunkach drogowych narażone są na niekorzystne czynniki, takie jak zmienne temperatury, drgania, a zwłaszcza wilgoć. Z tej przyczyny po pewnym czasie może okazać się konieczna naprawa lamp LED. Najczęstszymi usterkami są uszkodzone diody, zerwane taśmy oraz problemy z elektroniką sterującą pracą lamp.

Lampy LED projektowane są w sposób utrudniający ich serwisowanie. Ma to zachęcić kierowców do zakupu nowej lampy. W wielu przypadkach jest to wydatek rzędu kilku tysięcy złotych. O wiele tańszym rozwiązaniem jest naprawa lampy LED. Musi zostać przeprowadzona przez fachowców. Przykładowo błędy podczas lutowania nowej diody w lampie LED – przegrzanie, bądź zbyt niska temperatura lutowania spowodują, że za kilka tygodni może okazać się konieczna ponowna wizyta w serwisie. Warto zatem, aby naprawa lamp LED Mazda CX-5 została powierzona naszym specjalistom z fachową wiedzą i sporym doświadczeniem.

W wielu modelach samochodów mimo trudności związanych z konstrukcją, która utrudnia naprawę świateł do jazdy dziennej DRL możliwe jest ich serwisowanie. Będzie to rozwiązanie o wiele mniej kosztowne niż zakup nowych lamp. Również o wiele tańsza i równie skuteczna – będzie naprawa lamp LED Mazda CX-5.